22. SNCF CC 7107 lokomotorra elektrikoa. Abiadura errekorra hautsi zuen 1955eko martxoaren 28an, 331 kilometro orduko abiaduran erregistratu zuen, hurrengo egunean SNCF BB 9004k lortutakoarekin bat eginez, 331 kilometro orduko abiaduran, nahiz eta gerora jakin zen “bakarrik” 326 kilometro ordura iritsi zela. Serie horrek, hala ere, beste hainbat oroigarri ditu trenbidearen munduan, eta, horregatik, errekorra partekatzeko saria ere emango litzaioke.

24. Irudian MIDI (Compagnie des Chemins de fer du Midi) konpainiaren lurrun tren-makina, Frantziako hego-mendebaldean jarduten zuena. Belforteko SACM (Société Alsacienne de Constructions Mécaniques) konpainiak 1902an Béziers – Neussargues linearako 1314 zenbakiduna eta 4-6-0 (230) errodaje-makina egin zuen.

26. 4-6-4 errodajeko lurrun tren makina, 232 U1, “La divine” ezizenekoa. Tren makina horiek 1935ean diseinatu zituen Marc de Caso ingeniariak NORD konpainiarentzat, baina urte batzuk geroago arte ez ziren egiten. Zehazki, 1949. urtekoa da, eta 140 kilometro orduko abiadura hartzen zuen.

28. “Pacific” modeloko tren-makina (4-6-2, 231) 3.1192, lehenengo Norte konpainiarena, gero SNCF 231 E22 konpainiarena. André Chapelón frantziar ingeniariak hobetu zuen tren-makina, eta aurrerapen handiak egin zituen lurrun bidezko tren-makinen eraginkortasunean. Flèche d ‘Or Paris eta Londres lotzen zituen tren konbinazio bat zen.

30. Irudian PLM 245 tren-makina. 1900. urteko “Coupe Vent” (haize-babesak) ezizenez ezagutzen diren 4-4-0 errodaje-makina bat da. Les Ateliers P.L.M. d ‘Arles-en egin zen.

32. Irudian Renault ZZEty 23859 diesel automotorra, SNCF X 2211, 1933. urtekoa.

34. Irudiz, Micheline XM 5005 automotorra, 1936an “Est”-eko konpainiarentzat Michelinek berak eta Hispano-Suitza konpainiak egina. Trakzioa hobetzeko, batez ere trena abiaraztean eta balaztatzean, Michelinek pneumatikoak bere trenetan akoplatzen ditu. Gaur egun, soluzio hori trenbide-linea batzuetan, metroetan eta abarretan ikusten jarraitzen dugu.

36. Irudian Frantziako ardoa garraiatzeko barrika bikoitzeko bagoia.

38. 4-4-0 errodajeko 701. tren-makina. Alfred de Glehn ingeniari ospetsuaren 1895eko tren-makina compound bat da, nORD konpainiarentzat zerbitzuak eman zituena. De Glehn izan zen tren-makina compound gehien ezarri zituena Frantzian, non “mécaniciens” makinistek “ad hoc” prestakuntza lortzen zuten lokomotorRa horiek gidatzeko.

40. Paris Orléans-erako zerbitzuak emango zituen beste tren-makina bat 4-6-2 errodajeko makina da, Pacific, 4546 zk. Lokomotorra hori, zehazki, ALCO estatubatuarrak muntatu zuen, eta Du Bousquet-De Glehn motako compound sistemari ere erantzuten dio.
|