I. zatia    III. zatia

 

21. 111 errodajeko lokomotorra, 1865eko L ‘aigle 6. zenbakia darama.

23. SNCF BB 9004 lokomotorra elektrikoa. Abiadura errekor bat hautsi zuen 1955eko martxoaren 29an, eta 331  (egia esan 326) kilometroko abiadura lortu zuen orduko. Serie honek, hala ere, beste hainbat oroigarri ditu trenbidearen munduan, eta, horregatik, errekorra partekatzeko saria ere emango litzaioke.

25. 4-8-2, 241 errodajeko tren-makinaren irudian, 1924ko Mountain (Europako lehena), EST konpainiaren jabetzakoa.
Eastern Railway ‘s workshop (Épernay) konpainiak egina.

27. Irudian lurrun tren-makina bat, 1900. urtekoa, 4-4-2 errodajekoa, Atlantic, 2670 zenbakiduna. Elkarrekin lan egiten dute Compagnie du Nordeko Gaston du Bousquet konpainiak eta Alfred de Glehn Société Alsacienne de Constructions Mécaniqueseko  konpainiarena, garai hartako lokomotorrerik azkarrenetakoak eraikitzeko.

29. 1911. urteko 4-6-4 errodajeko makina disekzionatu hau Jean Gaston du Bousquetek diseinatu zuen Nord Konpainiarentzat.

31. 0-6-0PT errodajeko Panier Tank motako tren-makina, 1038 zenbakikoa, 1870. urtean eraikia.

33. Irudian, SNCF 4 DMD 2 maniobretarako traktore bat.

35. Irudi automotorra aerodinamikoa Bugatti “Presidentziala” ZZy 24408 (XB 1008). Unitate horietako 9 eraiki ziren 1933tik 1935era bitartean. 140 kilometro orduko abiadurak zituzten. Ettore Bugatti, autoen eraikitzaile tradizionala, 1929ko krisiaren ondoren trenbidearen munduan sartu behar da, Frantzian bere merkatu nagusietako bat aurkituz.

37. Automotorra elektrikoa (SPRAGUE sistema) BDf 9011, 1902. urtekoa, OUEST konpainiarena (geroago  ETAT, ZABEyf 23001).

39. E1 notazioko tren-makina elektrikoa, besteak beste Paris Orleans (P.O.) linearako zerbitzuak eman zituena. Bo’Bo’ errodajeko makina da, General Electric/Blanc-Misseronek 1900. urtetik eraikia. Ondoren, SNCF BB 1280 seriean sartuko ziren.

22. SNCF CC 7107 lokomotorra elektrikoa. Abiadura errekorra hautsi zuen 1955eko martxoaren 28an, 331 kilometro orduko abiaduran erregistratu zuen, hurrengo egunean SNCF BB 9004k lortutakoarekin bat eginez, 331 kilometro orduko abiaduran, nahiz eta gerora jakin zen “bakarrik” 326 kilometro ordura iritsi zela. Serie horrek, hala ere, beste hainbat oroigarri ditu trenbidearen munduan, eta, horregatik, errekorra partekatzeko saria ere emango litzaioke.

24. Irudian MIDI (Compagnie des Chemins de fer du Midi) konpainiaren lurrun tren-makina, Frantziako hego-mendebaldean jarduten zuena. Belforteko SACM (Société Alsacienne de Constructions Mécaniques) konpainiak 1902an Béziers – Neussargues linearako 1314 zenbakiduna eta 4-6-0 (230)  errodaje-makina egin zuen.

26.  4-6-4 errodajeko lurrun tren makina, 232 U1, “La divine” ezizenekoa. Tren makina horiek 1935ean diseinatu zituen Marc de Caso ingeniariak NORD konpainiarentzat, baina urte batzuk geroago arte ez ziren egiten. Zehazki, 1949. urtekoa da, eta 140 kilometro orduko abiadura hartzen zuen.

28. “Pacific” modeloko tren-makina (4-6-2, 231) 3.1192, lehenengo Norte konpainiarena, gero SNCF 231 E22 konpainiarena. André Chapelón frantziar ingeniariak hobetu zuen tren-makina, eta aurrerapen handiak egin zituen lurrun bidezko tren-makinen eraginkortasunean. Flèche d ‘Or Paris eta Londres lotzen zituen tren konbinazio bat zen.

30. Irudian PLM 245 tren-makina. 1900. urteko “Coupe Vent” (haize-babesak) ezizenez ezagutzen diren 4-4-0 errodaje-makina bat da. Les Ateliers P.L.M. d ‘Arles-en egin zen.

32. Irudian Renault ZZEty 23859  diesel automotorra, SNCF X 2211, 1933. urtekoa.

34. Irudiz, Micheline XM 5005 automotorra, 1936an “Est”-eko konpainiarentzat Michelinek berak eta Hispano-Suitza konpainiak egina. Trakzioa hobetzeko, batez ere trena abiaraztean eta balaztatzean, Michelinek pneumatikoak bere trenetan akoplatzen ditu. Gaur egun, soluzio hori trenbide-linea batzuetan, metroetan eta abarretan ikusten jarraitzen dugu.

36. Irudian Frantziako ardoa garraiatzeko barrika bikoitzeko bagoia.

38. 4-4-0 errodajeko 701. tren-makina. Alfred de Glehn ingeniari ospetsuaren 1895eko tren-makina compound bat da, nORD konpainiarentzat zerbitzuak eman zituena. De Glehn izan zen tren-makina compound gehien ezarri zituena Frantzian, non “mécaniciens” makinistek “ad hoc” prestakuntza lortzen zuten lokomotorRa horiek gidatzeko.

40. Paris Orléans-erako zerbitzuak emango zituen beste tren-makina bat 4-6-2 errodajeko makina da, Pacific, 4546 zk. Lokomotorra hori, zehazki, ALCO estatubatuarrak muntatu zuen, eta Du Bousquet-De Glehn motako compound sistemari ere erantzuten dio.